










Destiny 2「光の超越」
エウロパの凍てついた辺境の上空にある古代のピラミッド船から新たな力が生まれ、その下では闇の帝国が台頭し、闇の堕落ケル、エラミスの旗のもとに団結した。仲間のガーディアンに加わって、たとえそれが闇そのものを振るうことであっても、どんな犠牲を払ってでも帝国を崩壊させましょう。
みんなのDestiny 2「光の超越」の評価・レビュー一覧

LEGO Horseshoe Crab
2020年11月17日
I think this is one of the best expansions I've seen in Destiny. It's definitely up there with Forsaken and Taken King for me. However, it has a leg up on Taken King in that it has the new "staggered" content release model, as opposed to dropping a mass of content at once. I've spent dozens of hours in this expansion already and this isn't even close to all of it yet, plus there's still seasonal content to do. I'm glad I don't feel tempted to burn myself out.
At first, I thought the armor exotics were going to be broken as hell, but seeing how hard they are to get (I've only gotten Precious Scars so far) I love it. They are also remarkable balanced, with the exception of Necrotic Grip.
The mod overhaul is fantastic. I love using Outbreak Perfected with anti-Barrier. I love using charged with Light mods on exotic armor. I love the simplified weapon specific mods. Great stuff.
Stasis is freaking awesome. Part of the reason Taken King and Forsaken were so great is because their sandboxes were shaken up with new subclasses. Not only did Beyond Light add new subclasses, but also a new element. The gameplay with these subclasses is incredibly fun. As for the subclasses themselves, they are pretty clearly uneven. At the time of this review, not all aspects and fragments can be acquired, but at the moment Behemoth is pretty weak (will likely be solved by whatever the next aspect is), Revenant is perfectly balanced, and Shadebinder is overpowered. The only reason Shadebinder is so strong is because of the instafreeze melee attack. With the exception of grenades, Titans have to use a super to freeze, Hunters have to use two melee charges, but Warlocks can just use one melee and chain freeze with the aspect. Very silly., but still very fun.
With regards to the Vaulting stuff, I think Europa and the Cosmodrome make up for Io, Titan, Mars, and Mercury due to how lackluster those boring af planets were. Europa is enormous and beautiful, and the Cosmodrome is great as well. As long as the Cosmodrome is PROPERLY UTILIZED, there will be no problem. On top of that, Vault of Glass will return this year, with who knows what else.
The big one: sunsetting. I think sunsetting is absolutely necessary for the game's health, but it was way too aggressive. None of the Moon weapons and armor were properly utilized because they were overshadowed by Forsaken equipment and then immediately sunset with no time in the sun. The seasonal content takes place in the Dreaming City and on the Moon, so why not increase the infusion cap of Moon and Dreaming City gear? Maybe reroll them if you want?
Speaking of gear, the weapons added (Europa weapons and those ones you get randomly in strikes and Crucible) are awesome. In Forsaken, we were overwhelmed with so many weapons, and half of them were never used. I like have several (but not a ton) of new weapons added each with their own usefullness. So far, every single Europan weapon is incredibly useful, because of new mods and combinations or whatever.
Finally, about Crucible. Crucible is not designed to be taken seriously. Or maybe it is, but the mechanics of the game don't allow it. The only time it could be taken seriously was D2Y1, and that year sucked. Crucible was clearly meant to be powerful weapons and abilities clashing Mario Kart style. However, despite the lack of seriousness I give Crucible, Stasis (specifically Shadebinder) is too strong.
I give this expansion 10/12. Can't wait for weekly reset.

Avg Trap Lover
2020年11月15日
[h1]『暗黒に立ち向かうには我々もそれを行使しなければならない』[/h1]
[i]闇の軍勢たちがついに姿を現した。エウロパへ行き、真実を目撃しよう。そこにあるのは救済か、それとも破滅か...。[/i]
[b]新クラス「ステイシス」が大暴れ![/b]
PVPでは敵と目と目があった途端「こおれはどうも(Ice to meet you)」とクールな挨拶が飛んできます。
ホットなステージだって氷点下の世界に早変わり!
ワタクシもうこんな環境、こおりごおりです~

KARATE CAT
2020年11月15日
史上最低のDLCといっても過言ではない今作。
TL;DR
このDLCはPay to Winではありません!Pay and Work to Winです。
そして得られる強力な力もぶっ壊れすぎて今後どうnerfされるのか予測不可能
PvE
+美麗な雪景色 作り込まれたステージの造形の美しさ
-単調で盛り上がらないストーリー
-NPCに話しかける→あいつ倒して→NPCに話せの繰り返し
-同じステージを何度も何度も何度も何度もやらされる
-魅力のない新武器。数も少ない
-相変わらずのパワーキャップシステム
PvP
+相変わらずの安定動作。
-相変わらずのクソマッチング
-ぶっ壊れの新クラス
-強力な新クラスの開放に超大量のお使いクエストを強いられる
-賞味期限導入によりエキゾ以外の武器防具全て期間限定品に
-実績解除武器の投げ売り
-隠す気すらない大量のチーター
総評
PvEを期待して買われた方はそのコンテンツの薄さにびっくりするでしょう。
他の方が焼き直しと言ってるのもわかるぐらいストーリーは薄っぺらで単調です。
そして、PvPを期待して買われた方はPvPで新クラスを使うまでにPvEの中でも
特につまらないおつかいクエストを延々とやらされます。DLC価格+7時間労働ぐらいは
覚悟してください。道中特に報酬もなく、あれ倒せ→戻ってきて→あれ集めて→戻ってきて
ひたすら同じマップや敵を倒し続ける必要があります
PvPのバランスですが、現在ぶっ壊れの凍結に関しては語るまでもないでしょう。
おそらくそのうち修正されます。問題は、新クラスのアビリティが既存のクラスに比較して
優秀な所が多すぎるということにあります。
例えばタイタンのベヒーモスは凍結を抜きにしても
・他クラスでは扱えない長距離高速スライディング
・射程が異常にながく、空中移動にも利用可でスプリント不要な即発動ズームパンチ
・ラッシュの足止め、被弾したらほぼ確殺、自キャラの吹っ飛びに使えるアイスグレ
と全てがPvPで抜きん出た性能になっています。無料で得られるクラスに比較して
異常な所が多すぎて、正直どこからnerfを加えれば良いのかわからない状態です。
つまりぶっ壊れすぎて1~2箇所修正した所でどうにもならない状態になっています。
個人的には受け継がれる思いやルナの遠吠えといった対人でおそらくは苦労して得た武器を
適当に投げ売りしてるのもあまりいい感じはしない。
また、賞味期限の導入により、トレハンした武器や防具全てが期間限定品になったが、
ドロップ率などの改善は全く見られず、少し時が経てば全てがゴミになるこの環境での
ハクスラをより素晴らしく虚無なものにしている。
追伸
Q 光の超越を購入したけど、クッソ強い猶予なき時ってパルスライフルが手に入らない!
A ご愁傷様です。それは超越する光とシーズンパスの同梱版を購入しないと得られません。
個別に購入してもゲットできません。またの再購入を心よりお待ちしております

donmaru
2020年11月11日
ストーリーをクリアしたものですどうやってもクリア報酬の猶予なきときが手に入らないバグがあるので購入はお勧めしませんバグだらけなのでくそげーですね